Agility Studium

SBK och landslagsuttagningar

Publicerad 2013-01-22 14:04:20 i

Igår kom plötslig info från SBK om att de inte håller någon uttagning till EO. Plötsligt är det "först till kvarn" som gäller. Hade det hänt om agility stått på egna ben? Hade inte en fristående agilityorganisation satsat på internationella mästerskap än bara VM och NM?
Det är oerhört viktigt att vi nu kraftsamlar och för ut budskapet till så många som möjligt att SBKs skrämseltaktik är lögn och förbannand dikt.

1. Ett byte av huvudman innebär inte att man utkastad från den lokala klubben! Det har inte med varann att göra.

2. Agilityn skulle klara ekonomi alldeles utmärkt utan SBK. SBK är tung koloss som bränner pengar på helt fel saker och vill naturligtvis behålla så mycket intäkter som möjligt.

3. Det finns gott om folk som vill jobba ideellt för agilityn, Dock inte så länge det ligger under SBK.
 
Sprid budskapet!
 
vidare läsning:
http://agilitybiten.wordpress.com/2012/12/31/huvudmannaskap-for-agility-vad-ar-det/
 
http://www.klickerklok.se/agilityn-maste-byta-huvudman/
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
När det ändå snackas så mycket om förvirringen av landslagsuttagningen. Jag vet att det kommer att ske en delvis subjektiv bedömning. Subjektiv betyder: personlig, ensidig, partisk, med en sanningshalt som varierar beroende på vilken person man refererar till. Med andra ord är subjektiv bedömding känslor och tycke.
Jag är emot en subjektiv uttagning till landslaget.
Tyvärr spelar känslor in i en subjektiv uttagning och utifrån det kan man fastställa:

Jag kommer antingen att 1) bedömas över min kapacitet/nivå eller 2) bedömas under min kapacitet/nivå.
Det är oavsett vad bedömaren tycker om mig och oavsett om 1 eller 2 blir fallet så påverkas jag, och alla andra som bedöms, negativt. Det blir orättvist.
Det samma gäller domare på tävlingar som givetvis ger en subjektiv bedömning, men vi kan väl stanna där? Det ända positiva med en subjektiv bedömning är att om man har oflyt under uttagningarna så har man fortfarande en chans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela