Agility Studium

BOLLNÄS!

Publicerad 2012-09-11 12:59:00 i Agility,

I helgen fick jag chansen att testa mitt nya campingtält!
Jag och grabbarna tog en tripp till djupaste Norrland, Bollnäs. Vi har aldrig varit så långt upp och jag kan intyga att det är höst där nu, frost i gräset i september är inte OK!
 
Jag körde upp på fredagen och var framme runt 15,00. Tältet var uppe runt 16,30.... Det visade sig att manualen som låg med tältet inte var till mitt tält. Men upp kom de iaf. När jag hade gått och lagt mig och somnat så märker jag ca 02,30 att min rumpa vidrör marken och är iskall. Jag ligger på en uppblåsbar madrass som inte längre var uppblåst. Det blev inte mer sovande efter det. På fm packade jag ihop och tog in på ett vandrarhem och sov sista natten där.
 
Hela helgen hjälpte jag till på tävlingen. Jag förundrades över att de hade döpt banorna till "Bana1", "Bana2" och "Bana3". Varför inte döpa de till "Gammel- Smurf", "Snabb- Smurf" och "Snubbel- Smurf"?
 
Loppen: Jag började med att springa Rozz lopp båda dagarna. Jag hade nr 3 i Hopp2 som var första klassen. Efter banvandringen satte de igång direkt. Inga 10 min chans att värma hunden trots att det var morgon och jättekallt. Jag hinner byta byxor, skor och hämta min hund. Sedan ska jag direkt in. Jag är stel, Rozz är stel, jag har huvudet under armen, Rozz är uppe i värsta stressen. Givetvis leder detta till disk. Rozz tog slalomen varje gång han såg den. Men de 8 första hindren gick felfritt!

Ag loppet gick bättre. Snabbast tid med bara 0,74 s. Fast det är med en stor sväng då jag hamnade efter när jag halkade två hinder innan och Rozz halkade efter en tunnelutgång. Så där fanns mycket tid att plocka. Rozz rev dock andra hindret.
 
Jag har studerat den tyska handlingen på youtube den senaste tiden. Jag tycker den är intressant och lite speciell :) I Bollnäs fick jag chans att testa att baka in den i Ja-sons lopp, och vilken superhund det blev av honom. Kändes mycket bättre, snabbare och säkrare! :D
Hade han inte rivit SISTA HINDRET i agklassen hade han blivit 3a!
 
Hoppklassen gick sådär. P.g.a. min nya handling var han mycket snabbare och jag visste inte hur han reagerar i alla situationer än, så det blev två rivningar och en jättesvängen Arne.
 
Nästa dag gör Rozz två superbra lopp. Hopploppet får han en OK sväng, inte bra men godkänd, då han se slalomen rakt fram men ska svänga vänster 180 grader. Han river dock ett hinder... bästa tid.
 
Agloppet var absolut perfekt, utom att han svänger för tight på ett hunder och river hinderstödet... bästa tid.
 
Ja-son gick i samma spår som föregående dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela