Agility Studium

Oxelösund 5-6/5 2012

Publicerad 2012-05-09 14:17:12 i Agility,

Dessa dagarna var det 6 klass 3 lopp som gällde. Det innebär att det bara var Ja-son som fick tävla. Eftersom det fortfarande går att kvala till EO 2012 så var vi inställda på att hamna långt ner i listorna redan innan vi stod på startlinjen.

Första dagen var det  2 ag-lopp och 2 ho-lopp. Första ag-loppet fick vi 10 fel, nergång balans för att jag var för het på gröten, och en rivning på näst sista hindret. Ja-sons fel.





Första ho-loppet fick vi också 10 fel varav båda var mest Ja-sons fel. Att han går in i slalom fel trots att jag visar rätt är inte mitt fel. Man kan givetvis argumentera att jag använder kanske fel hand. Men jag ville stoppa honom från att ta hopphindret till vänster. Han river även ett hinder. Kan bero på att jag var för nära honom, men jag är alltid jättenära så det är hans uppgift att inse det efter 5 år.






De andra loppen har samma historia som de två första. Utom 2a ho-loppet. När jag var på upploppet så blåste massa hinder omkull och jag väljer därför att bara skicka Ja-son rakt på det näst sista hindret. Jag viste att jag skulle behöva trycka lite på hans linje för att han skulle komma rätt till sista hindret, men han missar det och jag blir DQ när jag inte tar om sista som han nu sprang förbi. Jag ville inte riskera några skador  på min lilla panda. Jag borde kanske ha kört omlopp, men det orkade jag inte.
Första ho-loppet andra dagen blev det också DQ pga att jag ramlar iom att jag tvärnitar. Jag brukar vara lika snabb ner i fallet som jag är upp, men denna gången landade jag på magen. Jag glömmer även banan här. Jag körde lite tunnlar så Ja-son fick springa lite mer.

Jag märker att min egen träning har gett resultat. Känns som om jag springer fortare eller iaf accelererar fortare än innan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela