Agility Studium

Klubbtävling på Huddinge HU

Publicerad 2012-05-01 17:07:33 i Agility,

Idag hade jag fått i uppdrag att döma på HHUs klubbtävling. Jag skulle rita en Ag1 bana och en lätt hoppbana som inte fick inehålla bl.a. slalom. Jag är nöjd med min egen insats som banritare eftersom jag har väldigt svårt att göra klass 1 typ. Jag gör felet och tänker "En grundtränad hund kan klara detta" och då blir det för svårt.

KM vanns av Maja och Zoro(Grattis!) . De är inte så övertygade att det hela var min förtjänst pga att de går kurs för mig och vi har bara haft ett tillfälle innan KM. Jag tar ändå åt mig lite grann :P kan inte se hur jag inte skulle ha med ett finger i vinsten :)

Blåbärsklassen togs hem av Sofia(Grattis!) som även dem är med på min kurs i Huddinge :)

Att mina kursare vinner båda klasserna i agility ser jag som tillräckligt vetenskapligt stöd för att kunna lägga fram följande induktiva argument:

Premiss 1: Maja och Zoro går agilitykurs för Tobias Sjöberg
Premiss 2: Sofia och Lisa går agilitykurs för Tobias Sjöberg
Premiss 3: Både Maja och Sofia vinner sin klass i KMet
-----------
Slutsats: Om man går agilitykurs för Tobias Sjöberg vinner man sin klass i KM.

Logiskt giltigt. Men induktionsproblemet genomsyrar tyvärr argumentet.

Solbränd på både näsa och nacke...

Kommentarer

Postat av: maja o zoro

Publicerad 2012-05-02 17:12:52

hahah sure ;)

jag är oxå bränd. AJ! men klarade mig endå hyfsat. nu är bara frågan hur jag ska jobba fram färgen på dom ställerna som täcktes igår..... hahaha

ses imorgon

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela