Agility Studium

Näst sista agilitytävlingen 2012

Publicerad 2012-10-08 17:21:00 i Agility,

Den näst sista tävlingen blev i Nacka. 4 st klass 2 för Rozz.
Vi fick 10 fel i första loppet(ag2A). En rivning, han svängde för tight... och han missade uppgången på balansen. Men snabbast tid hade han.
 
Andra loppet, ag2B, fick han två stora svängar. En i början och en efter balansen. Eftersom han har running och jag har inte tagit tag i att träna sväng efter balansen, svävade han ut ganska långt. Men vi vann och hade även där bästa tiden.
 
 
 
 
 
 
 
Första hopploppet, ho2A, var OK+ eller Bra -
Jag gör 3 handlingsmissar som lägger till nästan 3 s. på loppet :/ Det är nollat men vi kommer 3a. Jag hittar flera ställen som jag kunde ha gjort annorlunda och offencivare. Problemet är att jag inte vet vad jag hinner och inte hinner. Så jag är nöjd med loppet men inte med olaceringen.
 
 
 
 
 
Sista loppet för dagen var ho2B. Jag var supertaggad. Att slå Rozz i tid gör man bara en gång. Det är en engångsföreteelse som måste betalas dyrt. Jag och Rozz nollar och slutar 3a -_-
Se på klippet var vi förlorar vinsten.
 
 
 
 
Men nöjd med dagen är jag. 0 diskningar 3 nollor och en 10 felare.
Därmed avslutar jag nästan året. Jag avslutar även det första kapitlet i äventyret om Rozz som ag-hund. Rozz hade vunnit nästan alla gånger han nollat, but all things come to an end :) Det ska mycket till för att Rozz ska bli besegrad i tvåan.
 
Rozz statistik 2012(innan den sista tävlingen som blir i Åkersberga ridhus):
Nollor: 33,3% varav vinster: 28,8%
Kommit runt: 62,2%%
Disk: 37,7%
 
//Tobbe och Rozz the Boss

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2012-10-09 09:11:21

Tre fina lopp, trots dina handlingsmissar och ett missförstånd från Rozz.
Underlaget ser svårt ut och Rozz klarade av detta fint och anpassade sig bra. Kanske blev han lite för försiktig men bättre det än att de rusar på som Harris, det förlorar de ännu mer på.
Grattis till en fantastisk fin säsong både med Rozz och Ja-son.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela