Agility Studium

Tävling i Nynäshamn 13/5- 12

Publicerad 2012-05-13 19:47:59 i Agility,

Den 13/5 var det tävling i nynäshamn. Full koncentration på kontaktfälten och ös utan dess like i hoppklassen var målen inför dagen.

Jag började att springa agilityloppet. Inför loppet taggade vi med en ny, handgjord, leksak som jag bett Malin Lindskog att göra. Rozz har nog aldrig gått igång så mycket på en leksak som denna! :) Både han och jag var nu på G. Jag var tvungen att säga åt mig själv att jag skulle tänka på kontaktfälten och inte på att tagga upp honom till 1000.
När jag började springa "tänkte", "kände" jag: "Fan va benen rör sig snabbt, men jag kommer ingen stans!" Denna observation var mycket riktig och därför kunde jag inte vara i tid. Se här:



Nu var det bara att tagga till hopploppet! Trots att det var en mycket oinspererande bana, lyckades vi ganska bra och det hade varit en vinst om jag inte hade varit i mål innan Rozz hoppat det sista hindret...





Bättre lycka nästa gång!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela