Agility Studium

Doggy Professional Agility Cup

Publicerad 2012-08-31 21:57:00 i Agility,

DPAC gick i Göteborg och jag har bara en sak att säga om den staden: Hugg ner alla förbannade trafikljus!
 
Men jag ska väl skriva om cupen i stället :) Det kunde inte gå bättre för Team Sjöberg än vad det gjorde!!!
 
Filmerna kommer att få tala för sig själva men lite måste jag skriva. Uppvärmningsklass medium vanns av Andreas och Trolle, Uppvärmningsklass large vanns av mig och Rozz (med massor av mer tid att tjäna) och tredjeplaceringen till mig och Ja-son.
 
Jag hade inte kvalat och dedikerade resten av dagen min uppmärksamhet åt att stötta lillebror och se till att han inte gjorde något dumt!
 
 
 
 

När det gällde så var Andreas lottad som sist i klassen. De startade sist och gick in och slog alla andra i medium!
 
 
 
Nästa lopp var ag-klassen och eftersom Andreas och Trolle vann hopp startade de sist av alla. Det är inte lätt att gå in och veta att alla som nu har nollat innan mig hoppas på att jag gör bort mig och publiken vet att jag var bäst förra klassen. Mina tips åt Andreas var: "is i magen, eld under fötterna" "better safe, than sorry" " offensiv safing"
Resultatet blev att han och Trolle tog hem hela skiten! Det är bara att lyfta på hatten när han går förbi :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela