Agility Studium

Nacka 21/4- 2012

Publicerad 2012-04-24 21:37:13 i Agility,

Vi tävlade ju i Nacka i helgen!!!
Vi började med agilityklass 1 där vårt mål var att Rozz skulle ta alla kontaktfält. Duktig hund vet vad han ska göra! Men tyvärr fick vi två vägran då han insisterade att gå utom ett hinder. Kan bero på att vi tränat det mycket på senaste tid. Men vi nådde målet och fick näst snabbaste tid trots två vägran.

Hopploppet hade vi satt som mål att vinna!
Vi genomförde en perfekt Human Arrow mellan 2 och 3. Sedan var det bara ett bakombyten och två blindbyte som genomfördes. Jag lyckas faktiskt nolla med lillskiten. Vår första sådan på en officiell tävling. Det hade varit perfekt om vi hade vunnit för jag har aldrig vunnit ett klass 1 lopp förrut. Vi gick i mål på tiden 22,41. Jag trodde inte att det skulle räcka hela vägen, men det gjorde det! Med 0,8 s ner till tvåan grejade vi det! Banan var 135m lång. Om man nu skulle dela det med min tid så får man fram att han sprang 6m/s!!

Så vi uppnådde alla våra mål inför Nacka! Visst hade det varit roligt att vinna agilityn med, men han tog kontaktfälten.

NÄSTA AGILITYBANA VI SKA ERÖVRA ÄR BOTKYRKA DEN 29/4!!!!

Kommentarer

Postat av: maja o zoro

Publicerad 2012-04-26 13:50:34

skit duktiga var ni i nacka.

Okej, så båda nollar på BBK då?? :)

Postat av: Tobias

Publicerad 2012-04-26 15:57:27

HAHA, nej, inte riktigt så höga krav vill jag ha på en hund som precis fyllt 2 år :)

Postat av: maja o zoro

Publicerad 2012-04-27 07:37:21

haha okej tobias. men svara på min blogg istället (eller andras bloggar ifall du skulle få en kommentar från någon annan) för annars missar man oftast svaret.;)

men klart du ska satsa på nollan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela